Автор |
Сообщение |
daigakusei
|
Заголовок сообщения: перевернутый нун Добавлено: Сб сен 18, 2010 11:01 |
|
Зарегистрирован: Вс окт 25, 2009 00:30 Сообщения: 31
|
Зачем нужен перевернутый нун? извиняюсь, если вопрос не в том разделе.
_________________ 井の中の蛙大海を知らず (Лягушка, живущая на дне колодца, не знает океана).
|
|
|
|
|
vcohen
|
Заголовок сообщения: Re: перевернутый нун Добавлено: Сб сен 18, 2010 14:05 |
|
Зарегистрирован: Сб фев 19, 2005 22:23 Сообщения: 14983 Откуда: Израиль
|
|
|
|
|
daigakusei
|
Заголовок сообщения: Re: перевернутый нун Добавлено: Сб сен 18, 2010 14:21 |
|
Зарегистрирован: Вс окт 25, 2009 00:30 Сообщения: 31
|
вот тут: http://ru.wikipedia.org/wiki/Еврейский_алфавит#.D0.AE.D0.BD.D0.B8.D0.BA.D0.BE.D0.B4
_________________ 井の中の蛙大海を知らず (Лягушка, живущая на дне колодца, не знает океана).
|
|
|
|
|
vcohen
|
Заголовок сообщения: Re: перевернутый нун Добавлено: Сб сен 18, 2010 15:14 |
|
Зарегистрирован: Сб фев 19, 2005 22:23 Сообщения: 14983 Откуда: Израиль
|
|
|
|
|
daigakusei
|
Заголовок сообщения: Re: перевернутый нун Добавлено: Вс сен 19, 2010 10:57 |
|
Зарегистрирован: Вс окт 25, 2009 00:30 Сообщения: 31
|
|
|
|
|
vcohen
|
Заголовок сообщения: Re: перевернутый нун Добавлено: Вс сен 19, 2010 11:05 |
|
Зарегистрирован: Сб фев 19, 2005 22:23 Сообщения: 14983 Откуда: Израиль
|
Видимо, у них была какая-то временная неисправность. У меня сейчас открылось. На всякий случай копирую:
5. נונין הפוכות
נון הפוכה באה במקרא תשע פעמים. בספר במדבר י, לה-לו סגורה פיסקה בת שני פסוקים "ויהי בנסע הארן" בתוך שתי נונין הפוכות. הסימן הזה מופיע עוד שבע פעמים בתהלים קז, כג-מ, והוא נקרא במקורות בשם נון מנוזרת, סימניות, נקוד ועוד. לא נתבאר תפקידם של הסימנים הללו בתהלים, אבל את שתי הנונין ההפוכות שבספר במדבר פירשו שהן באו לסמן ריווח בין הפרשיות, או שהפרשה באה שלא במקומה: "ויהי בנסוע הארון: נקוד עליו מלמעלה ומלמטה מפני שלא היה זה מקומו. רבי אומר מפני שספר חשוב הוא בפני עצמו" (ספרי). כלומר, לדעת רבי (= רבי יהודה הנשיא) פרשה זו, שיש בה פ"ה (= 85) אותיות חשובה במיוחד ונחשבת ספר תורה בפני עצמו. לפי דעה זו נחלק ספר במדבר לשלושה ספרים וכלל ספרי התורה הוא שבעה, כמו שנאמר: "חצבה עמודיה שבעה" (משלי ט, א) ופירשו: אלו שבעה ספרי תורה. והשווה שבת קטו ע"ב – קטז ע"א: "ת"ר ויהי בנסוע הארון ויאמר משה. פרשה זו עשה לה הקב"ה סימניות מלמעלה ולמטה לומר שאין זה מקומה, רבי אומר... מפני שספר חשוב הוא בפני עצמו... רשב"ג אומר עתידה פרשה זו שתיעקר מכאן ותכתב במקומה. ולמה כתבה כאן? כדי להפסיק בין פורענות... לפורענות...". באמת נראה כי לדעת רשב"ג מקומה הראוי הוא בפרשת הדגלים – במדבר ב, כמו שפירש רש"י. ועיין בעל הטורים לבמדבר י, לה-לו הטוען, כי הנון ההפוכה מרמזת על מקומה האמיתי של הפרשה – חמישים (נ) פרשיות לפניה.
|
|
|
|
|
|